Wie in de ICT zit zal
merken dat dit echt een vak apart is, een goede samenwerking met opdrachtgevers
valt of staat vaak met goede communicatie. Voor veel mensen is de taal die in
de ICT gesproken wordt namelijk moeilijk te begrijpen en erg ingewikkeld. Goed
communiceren kun je gelukkig leren e is zeker voor de rest van je carrière een
groot pluspunt indien je dit goed beheerst. Communiceren dient effectief en efficiënt
te zijn en zeker in het bedrijfsleven zijn dit punten die geld kunnen kosten.
Denk bijvoorbeeld aan miscommunicatie en conflicten die kunnen ontstaan.
Of je nu beginner of gevorderde
bent, een communicatietraining kan altijd goed van pas komen. Tijdens
dergelijke trainingen leer je over communicatie en krijg je tips hoe je bepaalde situaties aan kunt pakken. Een
goede communicatie kan leiden tot een goede samenwerking. Een
communicatietraining zorgt niet alleen voor inzichten in communicatie op het
werk maar biedt tal van praktische toepassingen zodat je dagelijks leven net
dat beetje aangenamer wordt!
Tijdens een
communicatietraining krijg je inzicht in communiceren en leer je ook het
waarnemen van anderen. Dat laatste wordt regelmatig nog vergeten maar luisteren
is één van de belangrijkste aspecten van een goede communicatie. Door het
krijgen van inzicht wordt je eigen gedrag ook onder de loep gehouden. Waar kan
het beter?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten