dinsdag 17 april 2012

ICT-problemen grote kostenpost

De ICT is binnen een onderneming een grote kostenpost, veel werknemers kunnen namelijk niet optimaal omgaan met alle ICT binnen een bedrijf. Zo krijgen ze vaak hun computer niet meer aan de praat, weten ze niet wat ze moeten doen met bepaalde programma’s of is hun manier van werken achter de computer niet erg efficiĆ«nt.  Dergelijke problemen zorgen er voor dat er ontzettend veel overlast ontstaat en daarmee veel ergernis. Niet alleen vervelend voor de werknemers maar zeker ook voor de werkgevers, er gaat namelijk heel wat verloren tijd zitten in dergelijke probleempjes. Vaak hebben werkgevers dan ook geen enkel idee wat de problemen op het gebied van computers nu eigenlijk voor hen als werkgever betekend en daarnaast ook kost.
Er is enorme winst te behalen op het gebied van ICT, als iedere werknemer wat meer kennis zou hebben van ICT zou dit jaarlijks veel geld kunnen schelen. Nu gaan werknemers vaak nog op zoek naar een collega die het probleem van hen op kan lossen, op die manier zijn zij vaak te lang bezig. Ongeveer 31% van de werknemers heeft aan het probleem eerst zelf te willen oplossen en 17% schakelt direct een collega in. Gemiddeld gezien is iemand zo’n 25 minuten per week bezig om een ICT probleem op te lossen, als je dit bij elkaar op telt is dit jaarlijks dus een behoorlijke kostenpost.
Een goed oplossing zou zijn om de werknemer op een IT cursus te sturen, op die manier weten zij wat ze moeten doen indien er zich een probleem voordoet en daarnaast zullen zij minder snel de hulp van een collega inschakelen. Ook is het handig om iemand aan te stellen binnen een team welke erg handig is met computers, zo zullen werknemers efficiƫnter kunnen werken en dit kost een onderneming een hoop tijd en geld!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten